torsdag 13 februari 2014

Renovering pågår

Man kan hitta fina överraskningar när man har ett gammalt hus. När vi rev ner innerväggarna i rummet var det ordentliga plankor bakom. Gamla golvplankor, dom bredaste 40cm!!! Ska försöka spara en av väggarna som fondvägg om det går. Då gäller det att göra rent försiktigt, linoljesåpan är inhandlat. Mellan plankorna ligger lindrev så det har vi också handlat, allt för att låta träet andas och hålla sig fin i fortsättning också. Just nu är inte jag till någon hjälp, har fått någon influensa igen. Men jag kan ge goda råd från sängen...där har jag legat sen tisdagen. Ber om ursäkt för dom dåliga bilderna, det är mörkt inne och ute fortfarande, men det blir bättre dag för dag! Ha en bra torsdag!//Niinis
Här ska det borstas rent!


2 kommentarer:

  1. Wow, inga dåliga brädor!! Blir nog kanon som fondvägg. Men vad trist med flunsa... Krya på dig!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Det är ju lite som en skattat hela tiden när man bor i ett gammalt hus! Vi har också hittat fina väggar och golv och tak bakom trasiga och smutsiga lager av tapet och färg och masonit :) Vad roligt att du hittade mig genom Lotta så att jag hittade dig! Varm kram!

    SvaraRadera