onsdag 4 december 2013

Stora och små ljus

Till förra julen knåpade jag ihop en jättekrans av kottar. Sprayade den med snöspray, lindade runt med lite rött och satte fast en pärlljusslinga. Nu pryder den sin plats över öppna spisen och jag bara älskar den! Lilla adventsljusen gjorde jag så här: jag limmade fast en liten silverbricka på en pytte silverljusstake, fick en bricka med lite höjd. På handelsträdgård kan man köpa kryptomeria,ser ut som grankvistar men med kortare barr. Den ska hålla sig utan att barra så den fick bli det gröna inslaget. Korta, små blockljus med nummerhjärtan, jag var nöjd. Enkelt, men vackert tycker jag! Hejsvejs// Niinis
Till julen kommer jag att lägga kryptomeria på spiselkransen också, älskar det gröna ihop med vitt och rött!

Det växer tom små kottar på kvistarna!
Doftar gott gör den också!

1 kommentar:

  1. Åh vilken underbar krans Niina!! Jättefin, vad duktig du är att få till det! Jag har inte hunnit med några kransar ännu men planerar att "jula till" förstukvisten snart :) Jättefina renar och adventsljusstake också!

    Många kramar aka

    SvaraRadera