måndag 30 september 2013

Ny vecka har börjat

Då var det måndag igen. Har jobbat hela helgen så idag har jag bara chillat. Läst alla bloggar som jag följer, kollat på Nyhetsmorgon och bara varit. Hade tänkt och ta en liten sväng till skogen faktiskt men jag var lat. Det hade ju inte skadat med lite frisk luft men det fick jag igår på sönernas fotbollsmatch . Och Värmbol vann!!! Yngsta sonen är skadat så han var inte med men den äldsta kom hem från Falun där han studerar och spela. Skönt att träffa honom efter en månad och höra att allt funkar bra. Nu till saken: hur många kaffekannor kan man samla på sig? Har jättesvårt att motstå dom när jag hittar en på loppis. Och blommiga tallrikar och rostiga saker och silvriga saker och... Jo, listan kan göras hur lång som helst. Fast det är skönt att man känna glädje när man hittar något roligt på loppis för en liten peng. Ibland vill man kanske fixa lite till och man behöver inte bry sig om skavanker och misslyckanden för att man har inte lagt ut så mycket pengar. Så leta ni andra också små saker att njuta av. För det är dom små sakerna som gör det!!! Soliga höstdagar, frostiga nätter,hejs svejs Niinis

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat morsan! / Rainer

    SvaraRadera
  2. Ja vad himla kul att det går bra med fotbollen :) Hörde av M att det gått riktigt bra, så kul!!

    Vackert porslin du fyndat!! Jag gillar verkligen att fynda billigt och vackert på loppis, det finns mycket vackert till en billig penning :) Och som du säger, det är detaljerna som gör det!! Vad roligt att se bilder från ditt hem, vad fint ni har det, älskar det vackra kakfatet! Ser fram emot fler foton :)

    Önskar dig och familjen en fin helg!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint med gamla saker. Jag tycker att moderna hem är jättefina också men jag skulle ändå inte trivas i längden. Gamla saker o hus har själ, hur snett o vint det än är. Det går inte att sätta en tavla rakt, men sätter man den snett så blir det rakt, det är irriterande charmigt! Nu ska jag se på Idol, hoppas du får en fin helg också! Kram Niina

      Radera